Chodzi o rewitalizację linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Prace za ponad 593 mln zł, zgodnie z przyjętą przez rząd PiS w 2017 r. wersją Krajowego Programu Kolejowego, miały być prowadzone w latach 2018-2022. W Kielcach uroczyście podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej i zapowiadano, że sam remont dofinansowany ze środków unijnych zacznie się w 2020 r.

Plan zmienili, pieniądze zabrali

To już nieaktualne. W znowelizowanym w lutym KPK na linię nr 8 w obecnej perspektywie unijnej zostało zaledwie 20 mln zł na dokumentację.

– W kolejnej perspektywie, po zapewnieniu finansowania, będzie realizacja inwestycji – informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że jeżeli pieniądze się znajdą, zakończenie prac przewidywane jest w III kwartale 2022 roku.

Problem w tym, że na razie nawet nie wiadomo, jakie pieniądze Polska dostanie w nowym budżecie unijnym na lata 2021-2027.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej