Z tego peronu śmiała się cała Polska. Włoszczowa Północ ma 10 lat [ZDJĘCIA]
Tekst Marcin Batóg, zdjęcia Paweł Małecki i Jarosław Kubalski
16.10.2016
17:52
O potrzebie budowy przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej we Włoszczowie mówiło się 30 lat. Ale, jak stwierdził na konferencji prasowej w styczniu 2006 r. ówczesny szef klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości Przemysław Gosiewski, wszystko udało się załatwić w ciągu trzech miesięcy rządów premiera Kazimierza Marcinkiewicza.
Komentarze
Najnowsze
Popularne
wolny.kan.gur
17.10.2016, 10:48
To tak jakby samolot lecący z Warszawy do Nowego Jorku miał międzylądowanie w Kielcach.
Ja rozumiem aspiracje mieszkańców Włoszczowy, i być może peron dla pociągów ma tam sens, ale zatrzymywanie we Włoszczowie super expresów to porażka. oczywiście można z pendolino zrobić osobowca bo przecież takich Włoszczowych po trasie na pewno więcej się znajdzie.
już oceniałe(a)ś
23
1
Odpowiedz
Pokaż odpowiedzi (1)
mlot_na_pogan
17.10.2016, 12:50
@wolny.kan.gur
megalomania cię pożera.
traktujesz cmk jak jakigoś bożka nie do ruszenia.
tory ktoś kiedyś zbudował teraz trzeba dobudować przystanków.
Albo firma jest dla klientów albo idzie pod młotekinnego wyjscia nie ma.
już oceniałe(a)ś
0
1
Odpowiedz
Michał Adamczyk
17.10.2016, 10:54
ja się nadal śmieje. pięć stacji jeszcze tam otwórzcie. ...no chyba, że gosiewski sam po ekshumacji przez kolegów wybuduje kolejne.
już oceniałe(a)ś
16
2
Odpowiedz
Pokaż odpowiedzi (2)
bialas_77
17.10.2016, 11:14
@Michał Adamczyk
Pan poseł, niestety, może już tylko lobbować "stojąc po prawicy Ojca"...
już oceniałe(a)ś
3
2
Odpowiedz
mlot_na_pogan
17.10.2016, 12:48
@Michał Adamczyk
Odpowiem tak. Jeśli kolej nie zagęsci sieci przystanków (przypominam że od XIX wieku troche ludzi w poslce przybyło) to należy likwidować koleje.
już oceniałe(a)ś
0
1
Odpowiedz
ko_menta_tors
17.10.2016, 09:46
Nie był to najdroższy pomysł polityka a i co do jego głupoty to nie jestem do końca przekonany...
już oceniałe(a)ś
15
10
Odpowiedz
Pokaż odpowiedzi (1)
droch
17.10.2016, 10:19
@ko_menta_tors
Ja też nie - wreszcie muchy mogą wsiadać do pociągu z wygodnego peronu.
już oceniałe(a)ś
5
4
Odpowiedz
andrzej2310
17.10.2016, 12:23
Może dla pociągów osobowych ta stacja ma sens, ale nie dla szybkich kolei typu Pendolino
już oceniałe(a)ś
5
2
Odpowiedz
Pokaż odpowiedzi (1)
mlot_na_pogan
17.10.2016, 12:41
@andrzej2310
Ogólnie to po co kolei pasażerowie, UE zapłaci pensje i kwita :)))
już oceniałe(a)ś
5
2
Odpowiedz
potp
18.10.2016, 10:10
1:87 co to za skala? pociągi w obu kierunkach na jednym torze?
już oceniałe(a)ś
2
0
Odpowiedz
Michał Adamczyk
17.10.2016, 10:51
czyli ucieknie sporo pasażerów na tej trasie, którzy będą woleli autokary czy nawet samoloty niż może i tańsze pkp, ale stające na każdej wiosce "w ramach rozwoju".
już oceniałe(a)ś
5
3
Odpowiedz
demokrata_liberal_3007
18.10.2016, 21:02
Z moich obserwacji jazdy Pendolino z Katowic do Warszawy zatrzymywanie się niektórych pociągów we Włoszczowej Płn. nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Na odcinku około
100 km CMK, Pendolino jedzie z max. prędkością 200 km/h i dodatkowy przystanek bardzo obniża średnią prędkość jazdy. Ten przystanek i w Opocznie powinien być wykorzystywany przez inne wolniejsze pociągi. Podporządkowanie się pomysłom niektórych polityków jest irracjonalne, bo przynosi więcej szkody niż zysku.
już oceniałe(a)ś
1
0
Odpowiedz
miszmasz51
17.10.2016, 15:12
Kompletną durnotą jest, aby na trasie dostosowywanej do tzw dużych prędkości za naprawdę ciężkie pieniądze (chwalą się, że za lat... n, ma być AŻ 250 km/godz, a jak na razie to ledwo przez parę kilometrów 200 km/godz pociąg może jechać) zatrzymywać takie pociągi co kilkanaście kilometrów, a już absurdem - przy byle pipidówie. Kompletne zaprzeczenie idei dużych prędkości, marnowanie pieniędzy. I tyle. Oczywiście nie wytłumaczy tego ludziom, którzy nie maja pojęcia o wymaganiach technicznych dla pociągów dużych prędkości. Nie mam nic przeciwko Włoszczowej itd, ale na świecie już tak jest, że na takie trasy NIE WPUSZCZA się pociągów tzw. normalnych - czy to pasażerskich, nawet tych ekspresowych, czy towarowych. One jeżdżą na osobnych torach. A już tym bardziej nie wpuszcza się - LOKALNYCH. Bo pociągi dużych prędkości mają sens JEDYNIE przy pokonywaniu DUŻYCH odległości. I tylko na takich są OPŁACALNE. Bo to drogi interes... naprawdę, bardzo drogi. I sama jazda i BUDOWANIE. W Polsce mogły by mieć sens - bezpośrednio między KILKOMA jedynie dużymi miastami wojewódzkimi, będącymi ośrodkami o znaczeniu ponadregionalnym. Kraków akurat do takich nie należy... to, że jest tak usilnie preferowany, to pomyłka. Prędzej Wrocław, Katowice... Tak jak i inwestowanie w CMK - to odbywa się wedle zasady: jest już, w miarę nowoczesna - jako jedyna w Polsce, no to "rozwijamy". Robimy na siłę z niej trasę dużych prędkości... BO TANIEJ tak wypada... I absurdalnie wykorzystujemy DO RUCHU LOKALNEGO? Bo przecież jazda z tej przysłowiowej Włoszczowej (przecież mogło by być i inne MIASTECZKO... to nie istotne, czy Włoszczowa czy Pcim Górny, ale że akurat pan Gosiewski... itd.) do Warszawy lub Krakowa - to przecież RUCH LOKALNY... Tu w zupełności wystarcza, tak siermiężne dla wielu oszołomionych KOLEJĄ DUŻYCH PRĘDKOŚCI (NARESZCIE i w Polsce! Hurra!) - 160 km/godz. No, 180 w porywach. ALE NA 90% TRASY! I rzeczywiście, BO TAK obecnie jeżdżą po CMK... praktycznie. Tych ok. 20 km dostosowanych do 200 km/godz nie warto nawet liczyć. Ale nas na takie nie stać, bo linie dla DUŻYCH PRĘDKOŚCI należy BUDOWAĆ OD PODSTAW, za naprawdę ciężkie pieniądze - zaś CMK NIGDY do takich należeć nie miała... to miała być w zamyśle trasa łącząca Śląsk z Wybrzeżem, Gdańskiem, dla CIĘŻKICH POCIĄGÓW TOWAROWYCH, omijająca duże miasta z ich węzłami kolejowymi. Może spełniać obecnie, z braku laku - rolę trasy zbiorczej, PRZELOTOWEJ (co akcentuję i powtarzam), dla pociągów międzymiastowych, bardzo pośpiesznych typu ekspres. I wtedy 200, a nawet 250 km/godz ma sens. ALE NIE DUŻYCH PRĘDKOŚCI! Przecież ta trasa w planach OMIJAŁA WARSZAWĘ! I rzeczywiście, tą Włoszczową pan Gosiewski wystawił sobie jeno prywatny pomniczek... a płacą za niego WSZYSCY - w cenach biletów. Płacą również za zaniedbania w budowaniu nowych linii kolejowych, tak potrzebnych przecież - właściwie to od czasów komuny trwających. Do dzisiaj to trwa! Tak samo, jak Pendolino NIE JEST pociągiem dużych prędkości - w Europie. On spełnia rolę muła roboczego - w miarę szybko przewieźć jak najwięcej ludzi z domu do pracy i z powrotem po stosunkowo krótkiej trasie. Dokładnie - WAHADŁOWIEC. Tam i z powrotem. Aby często i możliwe szybko. I do tego został przeznaczony (dlatego tak w nim ciasno...). Ale w Polsce zrobiono z niego "ach i och"... fakt, że, jeśli chodzi o poziom techniczny - tym jest. Te praktycznie 300 km/godz, jakie wycisnął z siebie i się nie rozleciał - o tym świadczy. Jeszcze ładnych parę lat takiego nie będziemy potrafili zrobić. I bardzo proszę - nie ośmieszajcie siebie obecnymi Dartem czy Impulsem! Acz, na obecne warunki - w zupełności wystarczającymi, a w wielu przypadkach (trasach) aż nadto, choć TEŻ nie są pociągami dalekobieżnymi w zamyśle.
już oceniałe(a)ś
5
4
Odpowiedz
Pokaż odpowiedzi (1)
GoscFB: Krzysztof Lutek
18.10.2016, 01:01
@miszmasz51
Wiesz, nie wierzę że ktoś przeczytał cały Twój post od początku do końca. Za dużo tu bzdetów..Mnie natomiast uderzyło coś innego....jeśli dla Ciebie Kraków nie jest miastem o znaczeniu ponadregionalnym, a jest nim Wrocław..
to chyba rzadko bywasz w Krakowie, a tym bardziej we Wrocławiu.
Pozdrawiam, wrocławianin z wyboru.
już oceniałe(a)ś
0
1
Odpowiedz