Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    1:87 co to za skala? pociągi w obu kierunkach na jednym torze?
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    czyli ucieknie sporo pasażerów na tej trasie, którzy będą woleli autokary czy nawet samoloty niż może i tańsze pkp, ale stające na każdej wiosce "w ramach rozwoju".
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    Z moich obserwacji jazdy Pendolino z Katowic do Warszawy zatrzymywanie się niektórych pociągów we Włoszczowej Płn. nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Na odcinku około 100 km CMK, Pendolino jedzie z max. prędkością 200 km/h i dodatkowy przystanek bardzo obniża średnią prędkość jazdy. Ten przystanek i w Opocznie powinien być wykorzystywany przez inne wolniejsze pociągi. Podporządkowanie się pomysłom niektórych polityków jest irracjonalne, bo przynosi więcej szkody niż zysku.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Kompletną durnotą jest, aby na trasie dostosowywanej do tzw dużych prędkości za naprawdę ciężkie pieniądze (chwalą się, że za lat... n, ma być AŻ 250 km/godz, a jak na razie to ledwo przez parę kilometrów 200 km/godz pociąg może jechać) zatrzymywać takie pociągi co kilkanaście kilometrów, a już absurdem - przy byle pipidówie. Kompletne zaprzeczenie idei dużych prędkości, marnowanie pieniędzy. I tyle. Oczywiście nie wytłumaczy tego ludziom, którzy nie maja pojęcia o wymaganiach technicznych dla pociągów dużych prędkości. Nie mam nic przeciwko Włoszczowej itd, ale na świecie już tak jest, że na takie trasy NIE WPUSZCZA się pociągów tzw. normalnych - czy to pasażerskich, nawet tych ekspresowych, czy towarowych. One jeżdżą na osobnych torach. A już tym bardziej nie wpuszcza się - LOKALNYCH. Bo pociągi dużych prędkości mają sens JEDYNIE przy pokonywaniu DUŻYCH odległości. I tylko na takich są OPŁACALNE. Bo to drogi interes... naprawdę, bardzo drogi. I sama jazda i BUDOWANIE. W Polsce mogły by mieć sens - bezpośrednio między KILKOMA jedynie dużymi miastami wojewódzkimi, będącymi ośrodkami o znaczeniu ponadregionalnym. Kraków akurat do takich nie należy... to, że jest tak usilnie preferowany, to pomyłka. Prędzej Wrocław, Katowice... Tak jak i inwestowanie w CMK - to odbywa się wedle zasady: jest już, w miarę nowoczesna - jako jedyna w Polsce, no to "rozwijamy". Robimy na siłę z niej trasę dużych prędkości... BO TANIEJ tak wypada... I absurdalnie wykorzystujemy DO RUCHU LOKALNEGO? Bo przecież jazda z tej przysłowiowej Włoszczowej (przecież mogło by być i inne MIASTECZKO... to nie istotne, czy Włoszczowa czy Pcim Górny, ale że akurat pan Gosiewski... itd.) do Warszawy lub Krakowa - to przecież RUCH LOKALNY... Tu w zupełności wystarcza, tak siermiężne dla wielu oszołomionych KOLEJĄ DUŻYCH PRĘDKOŚCI (NARESZCIE i w Polsce! Hurra!) - 160 km/godz. No, 180 w porywach. ALE NA 90% TRASY! I rzeczywiście, BO TAK obecnie jeżdżą po CMK... praktycznie. Tych ok. 20 km dostosowanych do 200 km/godz nie warto nawet liczyć. Ale nas na takie nie stać, bo linie dla DUŻYCH PRĘDKOŚCI należy BUDOWAĆ OD PODSTAW, za naprawdę ciężkie pieniądze - zaś CMK NIGDY do takich należeć nie miała... to miała być w zamyśle trasa łącząca Śląsk z Wybrzeżem, Gdańskiem, dla CIĘŻKICH POCIĄGÓW TOWAROWYCH, omijająca duże miasta z ich węzłami kolejowymi. Może spełniać obecnie, z braku laku - rolę trasy zbiorczej, PRZELOTOWEJ (co akcentuję i powtarzam), dla pociągów międzymiastowych, bardzo pośpiesznych typu ekspres. I wtedy 200, a nawet 250 km/godz ma sens. ALE NIE DUŻYCH PRĘDKOŚCI! Przecież ta trasa w planach OMIJAŁA WARSZAWĘ! I rzeczywiście, tą Włoszczową pan Gosiewski wystawił sobie jeno prywatny pomniczek... a płacą za niego WSZYSCY - w cenach biletów. Płacą również za zaniedbania w budowaniu nowych linii kolejowych, tak potrzebnych przecież - właściwie to od czasów komuny trwających. Do dzisiaj to trwa! Tak samo, jak Pendolino NIE JEST pociągiem dużych prędkości - w Europie. On spełnia rolę muła roboczego - w miarę szybko przewieźć jak najwięcej ludzi z domu do pracy i z powrotem po stosunkowo krótkiej trasie. Dokładnie - WAHADŁOWIEC. Tam i z powrotem. Aby często i możliwe szybko. I do tego został przeznaczony (dlatego tak w nim ciasno...). Ale w Polsce zrobiono z niego "ach i och"... fakt, że, jeśli chodzi o poziom techniczny - tym jest. Te praktycznie 300 km/godz, jakie wycisnął z siebie i się nie rozleciał - o tym świadczy. Jeszcze ładnych parę lat takiego nie będziemy potrafili zrobić. I bardzo proszę - nie ośmieszajcie siebie obecnymi Dartem czy Impulsem! Acz, na obecne warunki - w zupełności wystarczającymi, a w wielu przypadkach (trasach) aż nadto, choć TEŻ nie są pociągami dalekobieżnymi w zamyśle.
    @miszmasz51 Wiesz, nie wierzę że ktoś przeczytał cały Twój post od początku do końca. Za dużo tu bzdetów..Mnie natomiast uderzyło coś innego....jeśli dla Ciebie Kraków nie jest miastem o znaczeniu ponadregionalnym, a jest nim Wrocław.. to chyba rzadko bywasz w Krakowie, a tym bardziej we Wrocławiu. Pozdrawiam, wrocławianin z wyboru.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    Przypominam nieudacznikom, że po Włoszczowie zbudowało podobny peron Opoczno i jest to sukces. Po co komu tory na których nie ma dworców z pasażerami:)))
    @mlot_na_pogan po Włoszczowie zbudowało podobny peron , a są tam tory?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @mlot_na_pogan po Włoszczowie zbudowało podobny peron , a są tam tory?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    To tak jakby samolot lecący z Warszawy do Nowego Jorku miał międzylądowanie w Kielcach. Ja rozumiem aspiracje mieszkańców Włoszczowy, i być może peron dla pociągów ma tam sens, ale zatrzymywanie we Włoszczowie super expresów to porażka. oczywiście można z pendolino zrobić osobowca bo przecież takich Włoszczowych po trasie na pewno więcej się znajdzie.
    @wolny.kan.gur megalomania cię pożera. traktujesz cmk jak jakigoś bożka nie do ruszenia. tory ktoś kiedyś zbudował teraz trzeba dobudować przystanków. Albo firma jest dla klientów albo idzie pod młotekinnego wyjscia nie ma.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Właśnie przez podśmiechujki tzw. "ludzi na pewnym poziomie", PO wpierd....iła wybory. Można ignorować potrzeby i aspiracje ludzi tylko do pewnego momentu. PO tymczasem wymyśliła sobie odwrót od potrzeb tzw. szaraka na każdym kroku. Byle stolyca i bastiony PO miały się dobrze. Komisariaty policji? Niepotrzebne. Wystarczy jeden rewir dzielnicowych na 50000 mieszkańców. Jaki jest skutek, wiemy doskonale. Dworce? W małych miejscowościach? Dajcie spokój, ma być europejsko w aglomeracjach, pendolino ma być, żeby można było zagranicznym delegacjom pokazać. Dla szaraka ciepła woda. Nie piszę tego - broń Boże - jako miłośnik PiS, tylko mam wrażenie, że towarzycho niczego się nie nauczyło, skoro po konwencji programowej śle w eter przekaz o likwidacji CBA i IPN. Większych bździn Kowalskiemu nie mogli zaserwować.
    @mocz-nick > Byle stolyca i bastiony PO miały się dobrze. Bo te rejony robią pieniądze. Reszta je.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @lmblmb Je to co zrobią w "tych rejonach"
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @mocz-nick Właśnie dlatego demokracja jest najlepszym systemem politycznym. Wyborcy patrza i obserwuję i wybieraja tych którzy im nie szkodza albo realizują ich potrzeby. PO nie odrobiło kompletnie lekcji. Myślało, że elity ich wybierają a nie zwykły pankton wyborczy.:)))
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Pamiętamy perypetie Perona Gosiewskiego.. Jego dwie żony i to , że Gosiewski nie płacił alimentów na dzieci, o czym często skarżyła się jego była żona, dziś wPiS-ie..!!!
    @leszek.30 żałosny jesteś
    już oceniałe(a)ś
    0
    1