Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 9
Ulica Radomska
Plany są bardzo ambitne. Listę otwiera budowa ulicy Radomskiej na odcinku od granic miasta do wjazdu do centrum handlowego Real. Miałby tam powstać m.in. wiadukt nad ul. Sikorskiego, dwupoziomowy węzeł na skrzyżowaniu z ul. Szybowcową, a 10 kilometrów okolicznych dróg miałoby zostać przebudowanych. Inwestycja, która jest na etapie koncepcji programowej, powinna zostać realizowana w latach 2017-2020 i wstępnie wyceniono ją na 250 mln zł.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 9
ul. Bohaterów Warszawy
Jej przedłużenie od ul. Szczecińskiej do granic miasta ma kosztować 42 mln zł. Inwestycja powinna powstać w latach 2017-2020. Jest gotowa koncepcja sporządzona na etapie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 9
ul. Szajnowicza-Iwanowa
Przedłużenie ul. Szajnowicza-Iwanowa od ul. Massalskiego do granic miasta (u zbiegu ul. Piekoszowskiej) ma kosztować 30 mln złotych. To będzie nowe połączenie miasta z terenami mieszkaniowymi w gminie Piekoszów. Ta inwestycja ma być realizowana w latach 2017-2020.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
4 z 9
Ulice Zagnańska i Orkana
Na 28 mln wyceniono rozbudowę ul. Zagnańskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Łódzką do ul. Witosa, połączoną z rozbudową ul. Witosa oraz przedłużeniem ul. Orkana do ul. Witosa. Budowa przedłużenia ul. Orkana do ul. Witosa będzie połączone z budową pętli autobusowej. Ta inwestycja ma być realizowana w latach 2017-2020.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
5 z 9
Rozbudowa ul. Łopuszniańskiej
Nieco szybciej, bo na lata 2014-2015, przewidziano rozbudowę ul. Łopuszniańskiej na odcinku od ul. Aleksandrówka do granicy miasta, połączoną z remontem wiaduktu nad torami kolejowymi oraz budową kładki dla pieszych. To zadanie ma kosztować 20 mln zł. Dla inwestycji jest już przygotowywana dokumentacji projektowa.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 9
Ul. Wapiennikowa
W latach 2014-2016 za 29 mln zł ma trwać przebudowa ul. Wapiennikowej razem z dochodzącymi do niej ulicami. Zaplanowano m.in. rozbudowę skrzyżowania ul. Wapiennikowej, Husarskiej i Ściegiennego. To zadanie jest na etapie dokumentacji projektowej. - Niewykluczone, że trzeba je będzie powiązać z budową ulicy Armii Ludowej, gdzie też trwają prace dokumentacyjne, a nie udało się tego zrealizować w obecnym okresie finansowania unijnego - mówi rzecznik MZD.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
7 z 9
Ul. Domaszowska
W 2017 roku powinna rozpocząć się również rozbudowa ul. Domaszowskiej na odcinku od al. Solidarności do ul. Poleskiej. Będzie ona połączona m.in. z przebudową skrzyżowania na al. Solidarności, przebudową Poleskiej, Żniwnej na odcinku od ul. Domaszowskiej do drogi ekspresowej 74 oraz budową pętli autobusowej w obrębie kampusu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Inwestycja ma kosztować ok. 20 mln zł i nareszcie znacznie poprawić dojazd do nowych obiektów uniwersyteckich.
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Wyborcza.pl
8 z 9
Buspasy w centrum
Kolejne 18 mln kosztować ma budowa dwóch buspasów w centrum miasta. W latach 2017-2018 mają one powstać na ul. Ogrodowej (10 mln) oraz na al. IX Wieków Kielc na odcinku ul. Warszawskiej do Źródłowej (8 mln zł). - Buspas miałby powstać od strony kościoła św. Wojciecha (na zdjęciu) - precyzuje rzecznik.
Fot. Paweł Małecki / Agencja Wyborcza.pl
9 z 9
Obwodnica śródmieścia Kielc?
Drogowcy podkreślają, że lista nie jest ostateczna. - Niewykluczone, że w tym okresie na Pakoszu mogłaby powstać też tzw. obwodnica śródmieścia Kielc. Ale jeszcze nie jest znany jej ostateczny przebieg - mówi Skrzydło. Planowane inwestycje, z wyjątkiem drogi przez Pakosz, miałyby kosztować ok. 467 mln zł. - To bardzo wstępne szacunki. Wiele zależy od możliwości budżetu miasta i wysokości dofinansowania. Perspektywa wydaje się jednak atrakcyjna, a dotychczasowe projekty unijne udało się nam zrealizować - podkreśla Jarosław Skrzydło.
Wszystkie komentarze