Więcej
    Komentarze
    Pomysł słaby. Park and ride na Sandomierskiej o dwa przystanki od centrum.... Poza tym reszta parkingów w miejscach, które są oddalone od "domu" tyle co przystanek. Efekt: ludzie wybiorą samochód. Po drugie: znów gigantomania! A dlaczego nie pobudować małych, modułowych,wręcz prefabrykowanych , ale kilkukondygnacyjnych parkingów na osiedlach zabierając auta sprzed okien? Po trzecie: park and ride w mieście, które się przechodzi w 40 minut? I po czwarte wreszcie. Moim zdaniem wypowiedzi władz miasta, o tym, ze tylko projektując w formule park&ride daje możliwość współfinansowania z funduszy, świadczą o tym, że się chce te pieniądze za wszelką cenę wydać. Wygląda to tak, jakby chciano zbudować most, ale trzeba do niego zrobić rzekę, bo inaczej nie spełnimy kryteriów.
    już oceniałe(a)ś
    46
    10
    "Prezydent nie ukrywał, że on składnia się np. do wprowadzenia biletów całodziennych za 8-10 złotych. - 100 złotych miesięcznie to za mało". Czyli ok. 300 zł. miesięcznie? No chyba będzie tylu chętnych że miejsc zabraknie.
    @goszakltd KORONA POTRZEBUJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    już oceniałe(a)ś
    12
    1
    To rozumiem, że mieszkaniec Piekoszowa zaparkuje auto w walcu na Ślichowicach i wsiada w autobus i jedzie do centrum, a mieszkaniec Ślichowic wsiada w auto i jedzie do centrum. Ciekawa koncepcja.
    @synapson Antykoncepcja....Żeby nie powiedzieć aborcja czy wręcz eutanazja...Panie Wojtku! Pan zostanie tym europosłem i niech Pan s.........
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    @synapson No z Piekoszowa to powinien być od dawna dobry dojazd kolejką miejską. Tory niewykorzystane wszędzie, tylko w Polsce takie marnotrawstwo odchodzi na masową skalę. Miejscowości tego typu mogą być łatwo skomunikowane transportem zbiorowym, ale jak ktoś koniecznie chce jechać samochodem do Kielc, to i tak w podobnym mieście na zachodzie zatrzyma się na parkingu na obrzeżach, bo w centrum ceny go zjedzą, a nie ma możliwości parkowania gdzie popadnie, po po 10 minut auto znika odholowane.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Czy ktoś zauważył, że koszt tych betonowych molochów w przeliczeniu na m2 jest większy niż koszt dewelopera budującego budynek mieszkalny?
    już oceniałe(a)ś
    21
    0
    Taaak, już widzę te 80 mln. chyba za schody do tego mauzoleum. Kolejny pomysł jak zarobić na miejskich inwestycjach. Jeśli przystanek jest budowany w cenie domu to ile będzie kosztować 1 parkin 4 poziomowy? Tyle co hotel?
    już oceniałe(a)ś
    21
    2
    Przeszacowany projekt. Na kieleckich osiedlach owszem, brakuje parkingów dla mieszkańców. I nad budową takowych trzeba się zastanowić, ale najpierw trzeba trochę zająć się developerami, którzy budują bloki mieszkalne bez odpowiedniej ilości miejsc parkingowych. Przykład osiedla Ślichowice okolice ulicy Jurajskiej i Kaznowskiego - nigdy nie było problemów z parkowaniem, do momentu jak postawiono HSD Hałupka - obrzydliwy wielki kloc, gdzie developer dusigrosz poskąpił na miejsca parkingowe. Zaraz obok buduje się kolejny slums w miejscu kortów tenisowych, a że własciciel inwestycji jest takim skąpiradłem, że nawet trawy nie kosił na swoim terenie, to jasne jest, że miejsc parkingowych też nie będzie w budynku w odpowiedniej ilości. Oczywiście nie mam złudzeń, że miasto zadba o osiedla. Przykro to mówić, ale komuniści lepiej planowali miejsca do mieszkania, to na co dzisiaj pozwala Urząd Miasta to jest po prostu tragedia.
    @cozzie Miasto zadba o osiedla jak o rekreacyjną formułę Zalewu i jego okolicy. Wystarczy przejechać się Klonową i zobaczyć jak nowa rozbudowa deweloperska sprawiła, że wzdłuż ulicy brakuje miejsca nawet na chodnik. To samo również z przestrzenią na osiedlach, zawsze kończy jako miejsce na nowy budynek, tak więc i teraz część obecnych parkingów skończy jako kloce parkingowe odbierające światło i poczucie przestrzeni, a w nowe miejsce upchnie się kolejną zabudowę jak właśnie na tych Ślichowicach i może o to chodzi, że na osiedlach z lat 70-tych jest za dużo przestrzeni bo komuna była rozrzutna. W końcu trawnik to za dużo zmarnowanej przez komunę przestrzeni, a brak grodzenia, barierek czy jakiś innych opłotków w tym mieście to za duży luksus, co widać po nowych inwestycjach gdzie można podziwiać 'piękne' żółte bariery gdzie się da wzdłuż chodników. I wszystkie te pomysły przy wyludnianiu się bo to miasto ma słabą ofertę pracową, a koszt dojazdu też o tym decyduje, za to płace najniższe w kraju, ot za 10 lat będą straszyć bloki, w których nikt nie zamieszka i to właśnie dlatego, że nie będzie opłacało się kupić mieszkania bez możliwości parkowania czyli wbrew teoriom urzędników stare osiedla właśnie stracą jeszcze bardziej na wartości, słaba płaca, wysoki czynsz, brak parkowania ale za to z parkingiem przystanek dalej przymusowo sponsorowanym (bo na pewno tak skończą te parkingi na osiedlach bo przepisy o rewitalizacji osiedli pozwalają władzy po przymusowym zrobieniu czegoś przerzucić koszty na mieszkańców nawet wbrew ich woli) i dziadowską komunikacją miejską to miejsce bezwartościowe do życia, a więc i mało warte cenowo mieszkanie.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @malgojb Miasto sprzedaje co tylko może.Tak szuka środków na spłatę zadłużenia,czynionego w naszym imieniu.To wszystko pod szyldem :należy zagęścić centrum miasta, bo na tym polega miejskość.A że mieszkańcy mają jakieś fanaberie ,chcą zieleni,przestrzeni,czystego powietrza,to niech się wyprowadzą za miasto.Władze miejskie są dobre-mieszkańcy są niewłaściwi.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @jo1952 To raczej skutki braków planowania zagospodarowania przestrzennego i tak dobrze, że na jakiś terenach zalewowych czegoś nie postawili jak np. we Wrocławiu. Szkoda tylko, że miasto teraz postanowiło realizować środki z programów rewitalizacji na nie swoim. W końcu ten parking przy Jesionowej z Toporowskiego jest totalnie durny-kto tamtędy przejeżdża może podziwiać jak przejazd Toporowskiego wygląda zwłaszcza w godzinach szczytów, tak więc tam parking typu kumulujmy ruch nawet z nakazem skrętu w prawo po wyjeździe jest totalnym absurdem. To że się tam szkołę muzyczną upchnęło (likwidując łańcuszkowo SP 16) to nie jest powód by tam taki parking stawiąc. Tak samo naiwny jest parking na Jeziorańskiego-naprzeciwko jest darmowy REALa. A już argumentacja podnoszenia wartości mieszkań to kpina bo miasto bez pracy nie będzie lepsze, że obciążenia życia w takim mieście wzrosną, wręcz przeciwnie, choćby w Ameryce jest przykład Detroit i to jak skończyło. A jeśli chodzi o jakość i parkingi to niech mnie ktoś oświeci kto dał pozwolenie na taki parking pod kościołem Józefa co wchodzi w chodnik zmniejszając go do mniej niż 1m szerokości? A jak chcą wyprowadzki mieszkańców to za co oni się utrzymają jak w mieście właściciel, co nie sprzeda mieszkania, zamelduje tylko dziecko dla darmowych szczepionek, a sam będzie zameldowany poza miastem? Podatków za dużo nie uświadczą, a i przedsiębiorców za najem czy dzierżawy nie będą mogli w nieskończoność obciążać bo źródełko wyschnie, a zresztą i tak wieczyste spadnie jak miasto bardziej się wyludni czyli kolejny podatek spadnie, a miasto będzie tylko tym co Lubawski konsekwentnie realizuje - pętlą dla przelotówek dla tirów.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Parkingi Park and Ride powinny być na wylotówkach, czy na drogach w większych miejscowościach wokół Kielc, a dodatkowym cenzusem powinno być ich korkowanie. Na zachodzie robi się je przy skomunikowanych arteriach (przystanek linii kolejowej, tramwajowej czy autobus). Przykłady lokalizacji: Zagnańsk, Miedziana Góra, Górki Szczukowskie, Szczukowice, Bilcza, Suków. Wydawanie 80mln zł uważam jednak za marnotrawienie miejskich pieniędzy, ani to nie przyniesie miejsc pracy na lata, ani nie spełni swojej funkcji, kiedy transport podmiejski jest w stanie agonalnym (oprócz połączeń MPK). Stacje kolejowe są zlokalizowane w złych miejscach, niektórych połączeń np. w kierunku Buska brak. W zamian marszałki wcisnęły ludziom alternatywę w formię Janusz sp. z b.o.o w Chęcinach czy w Hutach i skutki tego widzimy. Ludzie, którzy tylko dorabiają się czegoś na czterech kółkach nie wracają do tych form komunikacji. Za powyższym wydaniem kasy przed końcem jakiegoś grudnia (jakież to symptomatyczne dla tej ziemi i marszałków/wojewodów) nie przemawia również wielkość tej aglomeracji, w której za 10 lat zostaną tylko rodziny lekarzy, prawników, a one jak wiemy od małego pomykają autami nie patrząc się na pozostałych.
    @synapson beda jak parking na Bukowce - puiste
    już oceniałe(a)ś
    13
    1
    @synapson Niech widzą, że budujemy. Niech nie myślą, czy utrzymamy. A potem atak polityczny , że Korona, że przystanki, że par&ride, że audi....Aha, no i że Obice. Ale to tylko atak polityczny, bo niczym innym nie marzę niż zasiąść na stolcu prezydenckim..
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    @synapson Świetny komentarz. To ludność napływowa musi pokazywać że stać ich na autko. Cywilizowana ludność w miastach Zachodu przesiada się na komunikację miejską, żeby uniknąć smrodu w centrach miast... (w Kielcach wioskowi zmądrzeją za 3 pokolenia)
    już oceniałe(a)ś
    3
    2
    @inkwizytorstarszy coś uparcie wracasz do tych 3 pokoleń - czyżby to przyznanie że to właśnie Ty zmądrzałeś właśnie jako przedstawiciel mieszkańca w 3 pokoleniu ?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    Na h*** toto potrzebne? Nie ma na co wyrzucać pieniędzy?
    już oceniałe(a)ś
    19
    6